لگد زدن ایران والیبال صربستان ورزشگاه

لگد زدن: ایران والیبال صربستان ورزشگاه مهدی مهدوی شهرام محمودی تیم ملی والیبال والیبال

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی دادستان کل کشور به‌همراه وزرای مربوطه به عنوان حوادث جاده‌ای ورود کند / رییس قوه قضاییه

رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم کم کردن عوامل مربوط به اشتباهات انسانی در تصادفات، به دادستان کل کشور دستور داد که به همراه وزرای مربوطه به عنوان سوانح بزرگراه

دادستان کل کشور به‌همراه وزرای مربوطه به عنوان حوادث جاده‌ای ورود کند / رییس قوه قضاییه

رییس قوه قضاییه:دادستان کل کشور به همراه وزرای مربوطه به عنوان حوادث بزرگراه ای ورود کند

عبارات مهم : لاریجانی

رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم کم کردن عوامل مربوط به اشتباهات انسانی در تصادفات، به دادستان کل کشور دستور داد که به همراه وزرای مربوطه به عنوان سوانح بزرگراه ای ورود پیدا کند تا علاوه بر پیگیری های احتمالی قضایی، نقاط آسیب جهت پیشگیری از حوادث مشابه و کم کردن تلفات بزرگراه ای شناسایی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک تولد دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی (ع) و همچنین با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم تصریح کرد: حسب بعضی روایات، اعظم اعیاد مسلمین و بالاخص شیعیان به شمار می رود.

دادستان کل کشور به‌همراه وزرای مربوطه به عنوان حوادث جاده‌ای ورود کند / رییس قوه قضاییه

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اتفاق غدیر به صورت متواتر از طرق متعدد نقل شده است هست، افزود: فارغ از جهت تاریخی و اعتقادی این اتفاق جهت ما شیعیان و بلکه همه مسلمین، آنچه باید به آن توجه خاص ای شود ابعاد حقیقی و واقعی امامت و ولایت است که به نیازهای دنیا امروز مرتبط می شود؛ یعنی علاوه بر جهت اعتقادی اتفاق غدیر که مورد توجه عامه و خاصه هست، باید توجه کنیم که امامت و ولایت یک عنوان انسانی، الهی و وجودی است و آنچه بیش از ابعاد سیاسی، اجتماعی و تعلیمی امام اهمیت دارد، شأن وجودی امام معصوم و ولی در عالم هستی است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه «امام شناسی» کلید «انسان شناسی» هست، اظهار کرد: توجه به جهات هستی شناسی امام، فارغ از واقعیات دیگر نظیر جنبه تعلیمی و معرفتی وجود امام یا دوستی دوسویه شیعیان و اهل بیت (ع) به یکدیگر، حائز اهمیت است و در مورد خود حق تعالی نیز به همین ترتیب هست. گاهی ما صرفاً به وجود حق تعالی معتقدیم، به او دوستی و علاقه داریم و تسلیم امر او هستیم ولی زمانی به آن حقیقت مطلق که همه عوالم به او قائم است توجه می کنیم. هنگامی که به جهت وجودی حق تعالی می اندیشیم و به تعبیر صحیح تر توجه شهودی می کنیم همه قالب ها از جمله قالب خود انسان فرو می ریزد و آنجاست که مفهوم « هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ » جهت انسان آشکار می شود.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم کم کردن عوامل مربوط به اشتباهات انسانی در تصادفات، به دادستان کل کشور دستور داد که به همراه وزرای مربوطه به عنوان سوانح بزرگراه

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه در لایه های زیرین اعتقادی ما یک معنای هستی شناسی نهفته است که در اعتقاد ما موثر است و موجب یافتن راه های تازه می شود، خاطرنشان کرد: باید دید که در اتفاق غدیر چه حقیقتی محقق می شود که خداوند بعد از گذشت سالیان طولانی تبلیغ از سوی رسول مکرم اسلام (ص) می فرمایند « الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا». چه رویدادی اتفاق افتاده است که موجب شده است دین از ناحیه حق تعالی، اکمال و اتمام یابد و موجبات رضایت حق تعالی از دین را فراهم آورد؟

آملی لاریجانی در توضیح این سخن افزود: بی تردید حقیقتی بزرگ در بعد پرده این اتفاق نهفته بود که خداوند با عباراتی محکم، مهم و تکان دهنده، رسول خود را که همواره با زبان اعزاز با او سخن گفته بود، مورد خطاب قرار داد. چنانکه بعضی از مفسرین اشاره کرده اند لحن حق تعالی در آیه شریفه « یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» با لحن پروردگار در موارد دیگر تفاوت دارد و لحن محکمی است که دلالت بر سخت بودن ابلاغ این امر جهت پیامبر دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این امر بزرگ و مهم، حسب شأن کم کردن تاریخی و روایات متعدد همان ولایت امیرالمومنین علی (ع) هست، به زیارت جامعه کبیره و فرازهای نورانی آن در تبیین ابعاد وجودی اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعضی اصرار دارند که سند زیارت جامعه کبیره معتبر نیست. در حالیکه این زیارت را شیخ صدوق که فردی اهل پرهیزگاری است و حساسیت زیادی در امر غلو دارد در کتاب «من لایحضره الفقیه» نقل کرده است و علمای بعداز ایشان نیز بنا را بر قبول آن گذاشته اند. نقل است جمع کثیری از علما از جمله شیخ انصاری نسبت به این زیارت مداومت داشتند و علت تشکیک ها اطراف این زیارت آن است که اصل ریشه های اعتقادی را درست نکرده ایم.

دادستان کل کشور به‌همراه وزرای مربوطه به عنوان حوادث جاده‌ای ورود کند / رییس قوه قضاییه

آملی لاریجانی با بیان اینکه در این زیارت، اشاره های وجودی و آنتولوژیکی در مورد نحوه وجود ائمه اطهار (ع) به چشم می خورد و صرفاً توصیف اهل بیت براساس علاقه و دوستی نیست، تصریح کرد: در همان اول زیارت جامعه می خوانیم که «السَّلامُ عَلَی مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ وَ مَسَاکِنِ بَرَکَةِ اللَّهِ». در زیارت جامعه کوتاه نیز که در «من لا یحضره الفقیه»، «تهذیب» و «کافی» آمده است از عبارت «مساکن ذکر الله» استفاده شده است که نشان می دهد ذکر خدا جز الفاظ و آنچه که از ذهن انسان می گذرد، وعائی دارد که آن وعاء، قلب نورانی امام هست. همینکه بدانیم ائمه اطهار (ع)، بَدو و ختم هستند بسیاری از روایات از جمله اینکه امیرالمومنین می فرماید من با انبیای الهی بوده ام جهت انسان هضم می شود.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم کار علمی در باب حقیقت ولایت و معارف اهل بیت (ع) در این زمینه، اظهار کرد: بحث «ولایت» علاوه بر ثمرات اعتقادی، حرفهایی نو در سرنوشت ما جهت بشر دارد. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با طلاب فرمودند که دنیا تشنه حرفهای نو است و اسلام حرفهایی نو دارد. یکی از این حرفهای نو، بحث ولایت است و می تواند سرمنشأ سخنانی نوین جهت بشر امروزی باشد. چنانکه به عنوان مثال جهت فردی مثل پروفسور کُربَن که در زمینه فلسفه و عرفان شیعی کار می کرد، مباحث مربوط به ولایت بسیار اعجاب آور بود و این مبانی جهت بسیاری از اندیشمندان دنیا می تواند دارای اهمیت باشد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم کم کردن عوامل مربوط به اشتباهات انسانی در تصادفات، به دادستان کل کشور دستور داد که به همراه وزرای مربوطه به عنوان سوانح بزرگراه

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مناسک حج، بر لزوم توجه هرچه زیاد به وحدت دنیا اسلام و مبارزه با فتنه انگیزی های دشمن تأکید کرد و گفت: دشمن های دنیا اسلام انواع فتنه گری ها را جهت ایجاد شکاف در بین مسلمانان صورت می دهند که در رأس آنها کارها خصمانه و خباثت بار آمریکاست. دولت آمریکا به ظاهر در برابر تروریست ها واقع شده است است ولی رسماً و در باطن جهت ایجاد شکاف در جامعه مسلمین از تروریست ها حمایت می کند و آنها را برابر دنیا اسلام قرار می دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به انواع جنایات در یمن، فلسطین ، میانمار، سوریه، عراق و افغانستان با حمایت های تسلیحاتی و سیاسی آمریکا اظهار کرد: واقعاً دستگاه های عریض و طویل حقوق بشری باید به علت سکوتشان در برابر این جنایات به چالش کشیده شوند.

دادستان کل کشور به‌همراه وزرای مربوطه به عنوان حوادث جاده‌ای ورود کند / رییس قوه قضاییه

آملی لاریجانی تأکید کرد: امروز، روز همگرایی مسلمین است و باید ندای وحدت در برابر فتنه انگیزی های دشمن بلند شود. باید کسانی را که به راه دشمن می روند از خودمان جدا کنیم و با همفکری همه علمای دنیا اسلام، راهکارهای اساسی جهت برون رفت از چالش های موجود بیابیم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از اتفاق واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی در شهرستان داراب، این اتفاق دلخراش را به خانواده های داغدیده تسلیت گفت و تأکید کرد: با وجود تلاش همه دستگاهها از جمله نیروی انتظامی جهت کم کردن تلفات بزرگراه ای، میزان این تلفات زیاد است و باید موارد مربوط به خطای انسانی در وقوع این حوادث به طور جدی کم کردن یابد؛ گرچه طبیعی است که میزان تصادفات را نمی توان به صفر رساند. بر همین اساس از آنجا که موضوع، مربوط به حقوق عامه است از دادستان کل کشور می خواهم که با همراهی وزرای مربوطه به این عنوان ورود کند تا علاوه بر پیگیری های احتمالی قضایی، با چاره اندیشی و همفکری نقاط آسیب جهت پیشگیری از حوادث مشابه و کم کردن تلفات بزرگراه ای شناسایی شود.

آملی لاریجانی افزود: جهات انسانی این حوادث باید مورد توجه قرار گیرد. آیا باید عده ای دانش آموز در یک اردوی دانش آموزی که برنامه مهم و واجبی هم نبوده است براثر بی تدبیری و سهل انگاری یا خواب آلودگی یک راننده از بین بروند. گرچه مدیر جمهور محترم دستورات مورد نیاز را جهت پیگیری این عنوان صادر کردند و ظاهراً وزیر محترم آموزش و پرورش نیز فعلاً دستور به لغو اردوها داده اند ولی به هر حال پاک کردن صورت مسئله چاره کار نیست بلکه باید بحث امنیت حمل و نقل در بزرگراه های کشور به شکل جدی و آسیب شناسانه ای مورد بررسی و توجه قرار گیرد تا از موارد مشابه جلوگیری شود. در کنار این موارد اگر کوتاهی هایی نیز محرز شد قطعاً دستگاه قضایی در چارچوب قانون با آن برخورد قضایی مناسب خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به 14 شهریور سالروز شهادت شهید قدوسی اظهار کرد: شهید قدوسی هم در دستگاه قضایی خدمات ارزنده ای داشتند و هم در حوزه با ایجاد مدارس نوین و ایجاد برنامه های جدید، کارها بسیار مثبتی را انجام دادند. ایشان فردی متقی و اهل فکر بودند و علاوه بر مجاهدتها و تلاشهایی که در دوران انقلاب داشتند، زمانی در دستگاه قضایی قبول مسئولیت کردند که پرسشها فراوانی وجود داشت و کارها قابل تقدیر فراوانی را انجام دادند که امیدواریم خداوند روح این عزیز را با ارواح طیبه شهدا و اهل بیت (ع) محشور گرداند.

آملی لاریجانی در بخش نهایی سخنان خود با اشاره به اقداماتی نظیر راه اندازی امضای الکترونیک و ابلاغ الکترونیکی که موجب کم کردن بسیاری از مفاسد و همچنین زیاد کردن تکریم شهروندان می شود، از تلاشهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه قدردانی و بر لزوم ادامه یافتن این کارها با قوت هرچه زیاد تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسی اطراف اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

واژه های کلیدی: لاریجانی | قوه قضاییه | دستگاه قضایی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه